Przejdź do głównej zawartości

"Mały Książe"

Ostatni tydzień września przechorowaliśmy i nic szczególnego się nie działo. Chociaż  między czasie pojechaliśmy do Łodzi, by odebrać wreszcie świadectwo ukończenia pierwszej klasy gimnazjum. Po raz pierwszy na świadectwie przewagę miała ocena- bardzo dobry . Bardzo lubię jeździć do tej szkoły i trochę mi żal, że odległość nie pozwala nam bywać tam częściej ( Bartek mógłby uczęszczać na koła zainteresowań poza lekcyjnych i spotykać się z rówieśnikami).
U nas wakacje , od tamtego roku szkolnego, zwykle trwają do października. niemniej zaczęliśmy już trochę się uczyć w ostatnim tygodniu. Na pierwszy ogień poszła biologia i język polski.
Rozpoczęliśmy od lektury - Antoine'a de Saint - Exupery'ego ,"Mały Książę". Po każdym rozdziale Bartosz rysuje, odpowiada na pytania, a niebawem będziemy opisywać głównego bohatera  i uczyć się pisać rozprawkę,a także wprowadzimy elementy gramatyki ( budowa zdania). Na razie ilustracje:

Bardzo demoniczny Mały Książe

Planeta Próżnego

Kosmiczna Róża



Komentarze

  1. Cześć! A co to za szkoła w Łodzi?? Pytam, bo mam dwoje dzieci ed (na razie podstawówka) i mieszkam baaardzo blisko Łodzi.
    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Społeczne Gimnazjum i Liceum Towarzystwa Oświatowego "Lykeion", ul. Rajdowa 13
      www.lykeion.edu.pl
      Blisko Dworca PKS, Łódź - Kaliska

      Usuń
    2. Ok. Dzięki za informację. Warto wiedzieć :) Pozdrawiam.
      Marta

      Usuń
  2. Mały Książę ma bardzo fajne nóżki - hihihi

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

"Maria i ja"

Ostatnio ukazało się sporo nowych pozycji książkowych z magicznego kręgu - spektrum autyzmu.
Jedną z nich jest "Maria i ja" autorstwa Miguela Gallardo, wyd.Egmont. Książka , a w zasadzie komiks, jest rekomendowany przez Fundację Synapsis.
Miguele Gallardo jest tatą Marii, która ma autyzm. Jest cenionym ilustratorem i również rysuje dla swojej córki , która ma niezwykłą zdolność zapamiętywania imion wszystkich ludzi, których spotyka.
Jego rysunki są dla niej formą komunikacji i porządkowania świata.
Publikacja ma przybliżyć problem autyzmu tym którzy niewiele o nim wiedzą. Jednak mam wrażenie, że ci którzy nic nie wiedzą niewiele zrozumieją z tej publikacji. A ci , którzy borykają się na codzień z autyzmem  troszkę się uśmiechną  rozpoznając samych siebie.
Mnie najbardziej urzekł sposób w jaki ojciec opisuje swoja niezwykłą córkę, ich wzajemne relacje. Fantastycznie są też  przedstawione dwie rozmowy między nimi.
Na koniec dołączono piktogramy z życia codziennego, które od …

"Opowieść ojca przez mongolskie stepy w poszukiwaniu cudu" - Rupert Isaacson

No cóż,  jako że posiadamy dziecko z autyzmem w naszej bibliotece nie może zabraknąć książek na ten temat. Są to publikacje naukowe jak i opowieści rodziców i samych osób z autyzmem lub Zespołem Aspergera.
Jedną z ostatnich książek na ten temat  jest włośnie " Opowieści ojca przez mongolski stepy w poszukiwaniu cudu". Wspaniała opowieść o podróży całej rodziny do krainy szamanów, nieskażonej przyrody i stad dzikich koni - do Mongolii.
Dla mnie jest to pasjonująca książka nie tylko ze względu na pokonywanie choroby dziecka, a raczej jego dysfunkcji, w radzeniu sobie w prozaicznych, codziennych sprawach. Bo jak powiedział autor, zwracając się do Boga : "Nie proszę by wyzdrowiał z autyzmu, ponieważ jest to częścią jego osobowości, ale spraw by jego życie stało się do zniesienia". Przepiękna opowieść o podróży w nieznane, o odkrywaniu innego oblicza świata.
Polecam wszystkim, którzy kochają podróże, odkrywanie nieznanych kultur i ludzi.
Rupert Isaacson - "Opowieść…

Twoje dziecko jest inteligentne.

Książka Dawny Markovej i Anne Powell pt. "Twoje dziecko jest inteligentne. Jak poznać i rozwijać jego umysł" jest dla rodziców i dla nauczycieli, że nauka nie musi być utrapieniem i nudą. Jej autorki- doświadczone nauczycielki, terapeutki , a przede wszystkim matki- próbują zmienić głęboko zakorzenione fałszywe myślenie o zdolnościach dzieci i ich umiejętnościach uczenia się. Dzielą wzorzec myślenia na sześć typów:
1.słuchowo - ruchowo- wzrokowy;
2. słuchowo - wzrokowo-ruchowy;
3.ruchowo-słuchowo-wzrokowy;
4.ruchowo-wzrokowo-słuchowy;
5.wzrokowo-ruchowo-słuchowy;
6.wzrokowo-słuchowo-ruchowy.
W przystępny i łatwy sposób podają jak obserwować dziecko, na co zwrócić uwagę przy obserwacji aby określić wzorzec myślowy dziecka. Jeśli   będziemy je znać nauka nie będzie mordęgą, ale przyjemnością dla obu stron. "Nie zapominajmy,że umysł dziecka jest prawdziwą żywą maszyną do nauki. Jego przeznaczeniem jest uczenie się i twórczość. Depresja, urazy, choroba, złe samopoczucie - t…