Rok Henryka Sienkiewicza.





Patronami roku 2016 będzie Henryk Sienkiewicz, Feliks Nowowiejski i Cichociemni. Tak Sejm pragnie uhonorować pisarza w setną rocznicę śmierci, kompozytora w 70 rocznicę śmierci i 75 rocznicę pierwszego zrzutu do walki w okupowanej Polsce Cichociemnych.
Zapowiada się bardzo ciekawie. Jak to bywa na początku roku mamy różne postanowienia. Ja oprócz stałych postanowień wpadłam na pomysł przybliżenia Młodemu twórczości Henryka Sienkiewicza. Zaczniemy od "W pustyni i w puszczy". Nie była bym sobą gdybym nie odwiedziła jakiegoś muzeum i na pewno będzie to Muzeum Henryka Sienkiewicza w Oblęgorku pod Kielcami.
Sienkiewicz towarzyszył mi przez całą młodość "chmurną i durną". Jest też związany z moimi pierwszymi wagarami.Po prostu w pierwszej klasie liceum nie mogłam oderwać się od "Quo vadis" i zostałam w domu czytając cały dzień.
Dla naszego Kosmity nie będzie to łatwa literatura, ale spróbować zawsze warto.



                        

             

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

"Opowieść ojca przez mongolskie stepy w poszukiwaniu cudu" - Rupert Isaacson

Twoje dziecko jest inteligentne.

"Maria i ja"