Powstanie Warszawskie


Dziś kolejny dzień wakacji. Pogoda dopisuje. Nasze dzieci po raz kolejny spędzą dzień w lesie z z Przemkiem (instruktorem survivalu). Ja trochę posprzątam, coś ugotuje, a o godzinie 17.00 na minute  zatrzymam się.O tej godzinie w Radomiu, tak jak w Warszawie zawyją syreny. To już 68 rocznica Powstania Warszawskiego. Zawsze interesowałam się historią Polski , a Powstaniem Warszawskim szczególnie. W zasadzie wszystko zaczęło się od wierszy Krzysztofa Kamila Baczyńskiego i ich interpretacji przez Ewę Demarczyk. Pamiętam, że najbardziej poruszyła mnie wystawa w Muzeum Literatury w Warszawie w latach osiemdziesiątych poświęcona Baczyńskiemu. Najbardziej utkwiły mi w pamięci dwie sale. Jedna biała z wierszami dla żony Basi i ostatnia czarna z grobami Powstańców. Od tamtej pory sierpień jest dla mnie czasem refleksji i powrotem do tamtych czasów. Odkąd powstało Muzeum Powstania Warszawskiego, co roku staramy się na przełomie sierpnia i września tam być. W tym roku nie może być inaczej. Oczywiście przygotowuję tez lekcję historii dla Bartka o Powstaniu Warszawskim, bo teraz możemy uczyć się czego chcemy, a nie czego wymaga szkoła. Mam nadzieję, że niebawem podzielę się z Wami naszymi pomocami na ten temat.



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

"Opowieść ojca przez mongolskie stepy w poszukiwaniu cudu" - Rupert Isaacson

Twoje dziecko jest inteligentne.

"Maria i ja"