Święta, rocznice czyli 15.08.

Piętnasty sierpień kojarzy mi się zawsze z odpustem na wsi, gdzie spędzałam wakacje. Jako dziecko uwielbiałam kolorowe stragany z zabawkami, sztuczną biżuterią, słodyczami własnej roboty i cukrowa watą. Były też lody na patyku "Bambino", a na placu targowym przyjeżdżała olbrzymia, łańcuchowa karuzela. Zawsze dostawałam nową sukienkę, którą obowiązkowo ubierałam do kościoła.
Czasy się zmieniły, chociaż w "mojej" wsi nadal odbywa się odpust. Są stragany, ale z tandetnymi chińskimi zabawkami, które można kopić wszędzie. Nie ma już moich ulubionych glinianych ptaszków do których wlewało się wodę i gwizdało.
Czasy się zmieniły i połączyliśmy Święto Kościelne z Dniem Wojska Polskiego oraz z rocznicą Cudu nad Wisłą. Czyli mamy trzy w jednym.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

"Opowieść ojca przez mongolskie stepy w poszukiwaniu cudu" - Rupert Isaacson

Twoje dziecko jest inteligentne.

"Maria i ja"